Dle zákona 159/99 Sb. má cestovní kancelář povinnost mít sjednáno pojištění pro případ úpadku. CK Soleada má toto pojištění uzavřeno u ČSOB Pojištovna a.s.

Platnost: 1.3.2025 - 1.3.2026
Pojistitel: ČSOB Pojištovna a.s.,
Pojistník: SOLEADA s.r.o., Aloisina výšina 516, 460 15, Liberec, IČO: 25493892
Pojistnou událostí je úpadek cestovní kanceláře, z důvodu kterého cestovní kancelář:
1. neposkytne Oprávněné osobě přepravu z místa pobytu do místa odjezdu nebo do jiného místa, na němž se Pojištěný s Oprávněnou osobou dohodl, pokud je tato přeprava součástí zájezdu;
2. nevrátí Oprávněné osobě zaplacenou zálohu nebo cenu zájezdu včetně ceny zaplacené za poukaz na zájezd v případě, že se zájezd neuskutečnil či neuskuteční; nebo
3. nevrátí Oprávněné osobě rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou částečně poskytnutého zájezdu v případě, že se zájezd uskutečnil pouze z části.
V případě pojistné události pojistitel poskytne zákazníkovi:
1. repatriaci, tedy zabezpečí zákazníkovi přepravu z místa pobytu do místa odjezdu nebo do jiného místa, na němž se cestovní kancelář se zákazníkem dohodla, pokud je tato přeprava součástí zájezdu, včetně nezbytného ubytování a stravování do doby odjezdu i v případě, že se pojišťovně nepodaří do 12 hodin po oznámení škodné události průkazně ověřit u odpovědného zástupce cestovní kanceláře, že došlo k pojistné události. Zajistí-li si zákazník přepravu včetně nezbytného ubytování a stravování na vlastní náklady, poskytne mu pojišťovna peněžní plnění pouze do výše, jakou by musela vynaložit, pokud by přepravu, ubytování a stravování zajišťovala sama. Pojišťovna může zákazníkovi poskytnout pojistné plnění ve formě úhrady služeb, na základě kterých zákazník pokračuje ve svém zájezdu.
2. plnění za služby cestovního ruchu, které mu nebyly poskytnuty z důvodu úpadku cestovní kanceláře,
3. plnění ve výši rozdílu mezi tím, co za zájezd zaplatil a hodnotou částečně poskytnutého zájezdu v případě, že se zájezd uskutečnil pouze zčásti,